NÅGOT kallat Kärlek

Åter efter en längre tids hinder. Kan konstatera att

Uppenbarligen gäller fortfarande den gamla tesen att man ska se många grodor i ögonen (skamlös omskrivning) innan man hittar Drömprinsen – trots många påståenden att Kärlek går att skräddarsy så att den passar kravspecifikationen idag, vilket de nya dejtingsajterna anses vara ett bevis på. Det anses också vara extra populärt att låta datorn matcha ens egenskaper med andra, främst singlars (läs Sökares), för att vaska fram den perfekta partnern. Jag säger inte att detta är fel men tycker att man kanske travar lite tungt bredvid vägen. Kanske missar den hissnande, överrumplande och stormande Förälskelsen och den himlastormande Passionen därmed allt det som handlar om ren och skär Magi!

Jajaja – jag vet att jag haft denna bild inne tidigare!

Men den är förknippad med vilda varma Orkanvindar och en sång som jag föll som en fura för och aldrig lyckats återfinna hur mycket jag än försökt. Åter och åter igen söker. Hoppas den någon gång blir tillgänglig för den gör Hjärtat bubblande lätt och förmedlar en varm mild Lyckokänsla. Sånt behövs när vardagen blir tung, grå. 

Som plåster till den som retar sig på omtag av föregående bild lägger jag till en annan. En ny. Nedan ”More than Pink Kisses”.

~ av just ME på 05/02/2010.

Kommentera

 
