Man ska välja sina strider

säger jag. Urdålig på det.

Med dödsförakt – trots ålder – kastade jag mig av och till Huvudstupa in och utför. Och det utan att ens kasta ett öga på vattendjupet. Så bev jag också blåslagen av och till. So What!

Men det kan kosta en själva Livet – detta att inte tänka efter före. Borde har lärt något av tidigare det hade jag alltså inte. Kanske beror på min Far. I slutet av 40-talet sade han en gång till mig Var inte rädd för framtiden A – du är av Enrisfolket. Vad han menade med det funderade jag inte över, frågade inte heller. Dåligt drag – då får man heller inte veta. År senare satt vi i var sin fåtölj, som vanligt med bok i handen, samtidigt jag med ett öra i Radio Luxembourg (stavas det så här? Kollas vid tillfälle!) DÅ ställde jag frågan.

Glad du noterade, sa Far, menade att du är som Enen som man kan trampa ner ena dagen, i morgonrodnaden står den lika rak igen. Det vill nog till – menar jag här, när man haft en dålig vana att inte kolla vattendjupet. En tanke före idag. En bra start på min dag till ett bättre liv! 

PS. Om någon saknar tillgången till musik tidigare här på sidan kan jag bara säga – det gör verkligen jag också. DS.

~ av just ME på 25/01/2010.

Kommentera

 
