Turbulent turbulens. In i Evigheten?

Jag rör mig på det nya Året i halvdvala där vindar blåser – bokstavligen Orkanstyrka. Trött till döds av flera skäl.

– Måste va Olidligt, för att inte säga, Är helt Omöjligt, sa en Stöddig liten Svensk. Tänkte förmodligen på mitt dagliga liv och inte på världsaltets reorganiserade O-ordning.

– Vad med Hunger, Svält, Avsaknad av vatten, Förgiftad jord ?- för att bara nämna några exempel?

– Inte många platser där det kan kännas så. Du är bara lite ”blå”!     Visst är jag det. Såblåsåblå t o m.

Mardröm! Vidrighet finns tydligen inte ens i fantasin hos somliga medan tidningarna är fulla av dem. Och – ”Alla arbetar väl minst 9-5 med problemen”.  Hur blind får en seende vara?  Föga förståelse för mitt oorganiserade Strul hemma efter Flytt. Bara förebråelse för kvarstannande i ett Epicentrum som man anser  1. Absolut inte fanns   2. i Vindstyrkor man inte trodde på. Men hur skulle man kunna det? Vad vet den lille Stöddige ”Ankan” i dammen, i tidigare Turbulens nordens minsta Uggla, om Världshav, Helveten, Himlar och Smärta. Ser man ingenting? Förstår man så lite?  Så in i glödheta trött. S-y Föräldrar – rotera inte i graven om ni hörde mig nu. Inramlande hör Mig förmodligen inte alls. Illa.

Det här blir urdåligt för jag kan inte tänka. Rubriken var bra. Spårar nu ur – gång på gång. Man ska SE, HÖRA , reagera, agera själv. Order, order. Åter till ordningen. Det här blir inte roligt. Hur skulle det kunna bli det. Trött så trött men något Sofflock blir det inte här. Nya tag även om Hjärnan sover. Valår i år. Känns bättre än igår och nu något fel på Dator-Musen också.  Tea-time. Sen ska sovas ut. Kanske…

”Blue” terracotta är vackert – men här blir det turbulent Dans med  ”blue” fötter.

~ av just ME på 05/01/2010.

Kommentera

 
