Ha en riktigt härlig Afton!

Julaftonförmiddag. Nära kl 12.

Här blir det inget Doppa. Så var detta sagt och nog om det men ett Julbad (enligt ”gammalt” – antingen det behövs eller ej) det blir det. Till tonerna av White Christmas.

Sista veckan i badrum med fönster. Lite tråkigt men å andra sidan kan man ändå inte titta ut (eller in) det ”regnar” nämligen konstant på fönstret. Nåväl – kände i går kväll äntligen att jag gläder mig åt flytten även om jag ånyo förlorar mina fönster ”runt hörnet”  och för andra gången i mitt liv.  Det är något särskilt med fönster som går runt hörnet även när det inte snöar fint och underbart. Nu är det temporärt slut med snöandet ute men inte här på bloggen och om några timmar går färd till kyrkan för kort Julbön men först ska det bli Julbada av. Det blir det nu.

KANSKE att vi hörs igen. Om inte HAV EN GOD…

Det här fina fotot är egentligen Martha Stewarts. Hoppas man överlever stämningen…
~ av just ME på 24/12/2009.

Kommentera

 
