Ett ”liv” som Bloggare

hade jag aldrig snuddat vid. Ens kunnat drömma om. Beror på ett bananskal.

Sekundkort infall i ett då.  Men vad som sysslades med tidigare under den tid som åtgår till detta nu förstår jag inte alls. Vet bara att gjorde något, det gjorde jag. Nåväl allt blir långt ifrån som man tänkt men hyggligt ändå. Bloggresultatet är kanske inte Världsbästa men har själv ganska trevligt och har blivit mera disciplinerat nutids- och världsorienterad om nu detta kan ha någon som helst betydelse vid Ff. ålder – men det vill tro’s. 

I flera sammanhang där jag numera framträder känner jag mig  som en del av UrModern. Vilket naturligtvis inte beror på bloggandet men det håller en uppdaterad. Det tvingas man till! Som Urmoder är man Historiker – oavbrutet berättande, Lärare – ständigt rättande, påpekande, ”käll”berikande samt en dålig” Morsa. Dvs. konstant städande och i tid en meter före varje misstänkt annalkande katastrof. Dessutom är Urmodern hjälpsamt utredande, tillrättaläggande. 

Dessvärre är arrangemanget inte alltid uppskattat, allra minst av mig. Begriper nämligen inte alltid varför motparten inte begriper något alls eller så lite… Säkert Åldernoja. Måste lägga av. I överraskningarnas tid övergås därför nu till Flyttförberedelse (så smög man in det) med Julförberedelser (följaktligen Små).  Så – Hej då. För idag.

Läckert Julklapps”inslag”. Harrods exclusive.

~ av just ME på 22/12/2009.

Kommentera

 
