Datumfel. Skulle komma den 18.

En krönikör hävdade bestämt att julen var Själlös. Inte illa. Tänk att Våga påstå sådant veckan före jul. Betraktade sig  själv som Glädjedödare också. Det kanske man kan.

Egentligen. Håller inte alls med om påståendet men man bör vara snäll nu annars blir det inga Julklappar av. Vad gör man då med Sidenpyjamasen? Låter den ligga där jag lagt den när jag kom hem med den efter att ha köpt den själv till mig själv. Måste denna då bli liggande på golvet till nästa jul? Beslöt att offentligt hålla med för att framstå politiskt korrekt. Populärt idag.

Nej. Jag betraktar mig i stället för närvarande som desillusionerad vilket inte alls är samma sak. Fast detta kanske inte är allmänt känt. Hur som helst – i mitt fall är det mera en fråga om politisk besvikelse just nu vilket med lite god vilja kan betraktas som ett förstadium till en djupgående depression med bortstötande på sikt – vad jag förstått.  

Eller har det blivit för många Pepparkakor nu? Är jag kanske larvig? Jag sorterar, recyclar och kör bensinsnålt på el också. Bara så ni vet det.Vi hörs…

Med varma bullar från mitt allt snällare jag.  

~ av just ME på 17/12/2009.

Kommentera

 
