SKRYT, SKRYT, Pyjamasglögg i blått och Pepparnötter

VÄLKOMMEN till landets bästa svenska mikro på WP (osannolikt skryt) – även om jag tycker att bilderna till texterna blir riktigt lyckade här ibland. Hur nojig kan man bli som äldre tro?

Dags för egna Önskelistan (skryt). Ett: En riktigt sensuell siden pyjamas till glädje för Sängen och som motsatts till den skrämmande flanelldito med Isbjörnar som brukar åka fram så här års inhandlad i USA för tusen (skryt igen) år sedan. Nej, men för 6-7 år sen skulle jag ärligare tro. Två: En stor Marsipangris av finaste marsipan – gärna egeninhandlad i Köpenhamn men av det senare blir nog ingenting. Danskarna slår Tyskarna i marsipantillverkning med Hästlängder i modern tid i mitt tycke, men jag är väl i det närmaste Lokalpatriot.

Efter Julklappsutdelningen sitter jag sedan iförd min vackra Julklappspyjamas från Ulla P i ena hörnet av den blå soffan tillsammans med Godis i andra hörnet med sitt Julklappsben, försedd med stora skivor av GrisenFruktNötter och Pepparnötter och ett (möjligen tre – inte skryt) glas Glögg och stirrar på någon av TVs 48 stationer (ändå mera SKRYT). Så blir det säkert. Ha det… med Era listor.

 

~ av just ME på 16/12/2009.

Kommentera

 
