Överdosera

Kärlek Grönsaker Frukt Motion – fast i egen ordning, det kommer enligt dagens sakkunskap göra att vi kan känna oss yngre. Ok. Men också Se yngre ut och Leva längre. F-n tro’t men den som lever får se.

Gillar inte riktigt det här med kroppsfixeringen idag och det beror inte bara på att jag bär på flera kilos övervikt. Så är det inte. Kan å andra sidan naturligtvis vara en bidragande faktor. Det säger jag inte att det inte är. Men den reella sanningen är att jag inte gillade sådant ens under mina första 55 år. Naturligt smal. Inte heller som gift, sammanlevande med man i landslaget i en gren under många år. Inte heller senare. Med Generalsekreterare i annan gren. Man kan naturligtvis fråga sig hur de kunde fatta tycke för en sådan som jag, men det kan ju inte jag svara på.

Samtidigt tas det som tecken på att det alltid funnits sympati, känsla för deras idrottande samt att jag måste befunnit mig i en osedvanligt hygglig trim för att vara intressant i deras ögon. Detta trots att det dessvärre alltid lidits av en djupt rotad motvilja mot att överdosera eget motionerande.

Nej. I min hjärna har säkert Livet aldrig varit en resa med avsikt att gå i mål i super form. Avlida med en läcker kropp. Snarare att få sluta med kartong fin Choklad i ena handen och ett glas superbt Vin i andra, trött, lite sliten men med hjärtat fyllt av 

Vilken resa!

Bild 015

Foto: Ingeborg
~ av just ME på 03/11/2009.

Kommentera

 
